Ja dessa pensionärer...

De är rätt goa ändå..

Förra  veckan fick jag värsta utskällningen för att det inte fanns några vattenkannor just DÄR han var och ville ha en, men några meter bort, DÄR fanns det flera stycken..

Spydig pensionär: Här finns ju för fan inga vattenkannor, en finns där och den är upptagen! Häromdan fanns det två!
Lisa: Jo men det är ju besökarna som inte ställer tillbaka dem i stället där de hör hemma... Vi brukar köra och....
Spydig pensionär: Jaha ja, ska man behöva gå genom hela kyrkogården för att få tag i en!?
Spydig Lisa: Nä, men du kan ju gå dit! (pekar på en ställning med 6 st vattenkannor som stårfullt synligt 30 meter bort....)

Och idag när jag kom fram till järnvägskorsningen var bommarna nere.. Minutrarna gick, solen stekte men inget tå kom.. Ingen idé att irritera sig, jag har inte bråttom.. När bommarna väl åker upp, utan att ett tåg passerat slänger gubben bakom ur sig många svordomar!

Irriterad pensionär: Denna helvetes jävlar järnväg!
Irriterade pensionärens sällskap: Nej men!
Förbannad pensionär: Ja men va fan!? De kunde ju för helvet fällt upp bommarna för länge sen!
Lisa: (cyklar iväg med ett stort flin på läpparna..)


Jag är tvärsäker på att jag lätt kommer bli en av de griniga, senila och jobbiga tanterna... Jag bara vet det!

Kommentarer
Det var jag som skrev: Karin

nejnej då har man ju riktigt jätteont och hög feber och sängliggandes.. har haft det nåra ggr, hemskt! jag är ju på benen och igång bara vääldigt trött och ont i hals och huvud blä

2008-07-04 @ 16:58:31
URL: http://karinolofsson.se

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0