Beyonce

Så, nu äntligen har bilderna från i måndes kommit in på datorn.  Jag, Malin och Michelle lämnade Helsingborg vid 12.30 och på resan upp lyssnades det på musik från den gamla goda tiden och vi stoppade i Falkenberg för att dansa lite för lastbilschaufförer eftersom det var så kallt och för att fylla våra kroppar med sunkig mat från Mc Donalds.


Vid 15 var vi framme och vi satt en stund i bilen som vi parkerat precis vid Scandinavium och funderade på vad vi skulle göra innan vi bestämde oss för att ta oss till Avenyn där vi fikade. Ännu mer onyttigheter i form av en brownie med grädde för min del. Snålade med drickan eftersom jag var och är pank, hehe.  Vi njöt av den strålande solen och satt på uteserveringen i ett par timmar.


Efter fikan gjorde vi något som vi alla ansåg vara fruktansvärt tragiskt, vi gick till Coop där jag köpte en Cola och Pringles, Malin köpte naturchips och energidryck, Michelle köpte sweet chili chips och energidryck hon med. Sen gick vi till bilen och satt där en timme och frossade och påpekade alla fel som människorna som gick förbi hade. Det var rätt kallt så vi satt inne i bilen och andades koldioxid. När jag och Michelle började skämta om att vi snart svimmade och skulle vakna upp dagen efter på grund av dålig luft var Malin tvungen att öppna dörren för säkerhets skull.

Strax efter 19 gick vi till Scandinavium och köade typ en kvart eller nått sen letade vi upp våra platser och väntade tålmodigt. Först kom Knappen och Hakim in, tydligen några snubbar från NRJ, och de triggade igång publiken rejält. Synd bara att de var färdiga strax efter 20 vilket innebar att man var tvungen att vänta i en upplyst arena i en timme. Flera gånger under den timmen blev vi lurade och trodde att Beyonce skulle komma ut, men icke. När hon väl gjorde det var det med dunder och brak må jag lova!

Haha, har ni förstoringsglas så ser ni Knappen o Hakim där nånstans :D


Hon inledde med låten Crazy in love och varvade glitter och glamor med vackert och emotionellt. Hon pratade mycket med publiken och ville att vi skulle sjunga för henne. Låten vi sjöng var Irreplaceable och det var häftigt hur alla i publiken sjöng och Beyonce stod i ett hav av människor och njöt. Hon är helt sjukt vacker. Och hon vet verkligen hur hon ska göra för att nå in i hjärtat på en. Jag var tårögd vid flera tillfällen och stod som förstelnad i början, sen fotades det vilt. Konserten avslutades med Halo och det var den underbaraste versionen jag någonsin hört. Det var så vackert.  Det var den enda låten jag spelade in men jag kan inte lägga ut den för jag vet inte hur jag ska göra så jag får länka till ett klipp som någon annan lagt ut just från Scandinavium.


Beyonce i Scandinavium

Som många redan förstått och hört så är det bland det häftigaste jag varit med om och det går inte att beskriva med ord, man måste uppleva för att förstå.

Här kommer lite bilder från dagen. Som sagt inte den bästa kvalitén men hey, de bästa bilderna har jag ju inom mig ;P

   
                

På facebook finns det snart också bilder som är liiite större som ni som kan, kan kolla på :D

Usch nu blev ju detta bara en lång redogörelse för hur dagen såg ut varvat med lite bilder men jag hoppas att det var lite intressant. Denna dag betydde ju väldigt mycket för mig och då vill jag ju gärna dela med mig av den. Min vän Madde var ju på samma konsert fast i Stockholm, Globen och jag misstänker att hon gick därifrån dansandes på moln precis som jag gjorde... Eller?



Seee Yaaa!

Kommentarer
Det var jag som skrev: Anonym

Akon nästa nu då ;) hihi /snusk

2009-05-15 @ 16:13:29

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0