Mina drömmar.

Två drömmar har hållt mig upptagen under natten.. Den första var aningen sämre än den andra... Är ni intresserade så läs.. Annars kan ni gå längre ner i bloggen och kolla på annat! :)

1. Jordens undergång
Vet inte riktigt vad som hände men först så var vi i skolan, Hanna och Sponge bråkade som om de var 5 år, de slogs och skrek och jagade varandra, alla bara tittade på dem som om de var galna, jag satt kvar och tänkte att jag inte orkade bry mig eftersom de alltid gjorde så. Efter ett tag fick jag nog och skulle få dem att sluta men då försvann de. Jag letadet efter dem och sprang i en man. Det var en hemsk snubbe som förgrep sig på allt och alla. Jag gömde mig under en trappa tills han försvunnit. När jag kom fram fick jag reda på att Jorden skulle gå under vid gryningen. Vi hade bara natten på oss att ta farväl av alla vi älskade. Jag vägrade tro på det, att det inte kunde gå så snabbt, vad skulle kunna ta död på allt under en natt? Jo det var en giftgas som hade utsöndrats när man fält all regnskog i världen och den hade redan börjat utplåna allt liv på södra halvklotet. Alla grät och skrek, jag sprang från Halmstad till Skåne gråtandes och kastade mig i mina föräldrars armar. Vi grät ihop sen vaknade jag.

2. Sabbatsår
Detta var en ganska bra dröm egentligen. Jag bestämde mig för att hoppa av skolan då jag kände att jag aldrig skulle kunna komma ifatt den kurs vi läste. Jag kontaktade familjen i England som var AuPair hos för tre år sedan. De behövde ju ingen AuPair egentligen då barnen nu fyllt 11 och 13 men jag sa att jag kunde ju finnas där som umgänge, bara finnas där för dem. Och så blev det. Jag åkte dit, igen. Det första jag gjorde var att jag köpte chocklad i den underbara chockladaffär som finns i den stad jag bodde. Sen ångrade jag mig och ville lämna tillbaka den, då träffade jag på en svenska tjej i affären. Henne ville jag umgås med och hon skulle vänta på mig utanför affären. Helt plötsligt springer jag på en grusväg, dimman är så tät att jag inte ens ser mina fötter. Jag trillar och börjar krypa fram. Jag ser ingenting. När jag äntligen kommer ut ur dimman så vaknar jag...

Undrar om dessa drömmar speglar hur jag mår och hur jag känner det inom mig? Även om inte solen är framme så känner jag mig ändå glad. Jag tittar ut i hallen där mina nya skor ligger och det får mig glad. Jag ska nog beställa lite grejs på nätet sen, då får jag ju de saker jag vill ha rätt snart och så behöver jag ju inte betala förräns vi fått pengar! Ekonomiskt riktigt? Nej absolut inte! Bra för själen? Jajemän!

Hur ska det gå med utlandsresan i sommar och inköpet av en ny dator?

Kommentarer
Det var jag som skrev: joel

som erfaren tydare av allt möjligt märkligt så bestämmer jag att detta betyder att du kommer träffa en lång mörk stilig främling samt bli rik inom den närmast tiden...

2008-04-08 @ 11:41:29
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0