En nystart...

Funderade på att radera alla mina gamla inlägg här bloggen men insåg snabbt att visa inlägg vill jag ändå ha kvar. Vissa skojsiga och vissa minnesvärda och vissa betydelsefulla.  Men många är borta, många där jag beklagar mig, tycker synd om mig själv och mår allmänt dåligt...

Nu är det dags för en förändring..
Sms är raderade.
Telefonnummer är raderade.
Bilder är raderade.


Tyvärr kan jag inte radera saker från hjärna men detta är i alla fall ett steg på vägen..

En nystart alltså... Bort med det gamla och in med det nya? Det är inte så att det gamla bara ska lämna mig, för som sagt det finns kvar i huvudet men det som jag kan ta på, och se, det ska bort!


Dessutom har jag insett att mitt förslappade liv inte fungerar längre.
Jag måste förändra min kost.
Jag måste förändra mina motionsvanor.
Jag MÅSTE förändra min livsstil.

Okej, jag säger att jag är nöjd med mig själv till det yttre, och det stämmer ju faktiskt.. egentligen. Men visst finns det saker som skulle kunna se bättre ut och göra så att jag mår bättre.

För att känna mig riktigt fin ska jag verkligen blinga mig själv genom att:
Vårda mitt hår som är alldeles nyklippt med schampoo, balsam och inpackning. Mitt hår är så torrt o slitet och det går knappt att borsta. På grund av att det är så slitet så har jag inte borstat det på hur länge som helst så det ska jag också börja med. OCH jag ska dessutom blir brunett igen till hösten..
Om en vecka och två dagar, dvs. den 12 Augusti, ska jag och Sponge gå till en manikyrist och fixa naglarna. Vi kommer bli så fina och jag har alltid känt mig så fin när jag haft såna naglar så det ska bli kul.
Vad mer? Jo det viktigaste! Träning. Ordet smakar inte så illa i munnen som de gjort förrut.. Har varit ute och joggat och varvat det med powerwalk 2 gånger på 3 dagar. Jogga o gick i lite mer än en mil igår och det känns sååå härligt i kroppen.
Ja och så var det där med min kost.. En påse ostbågar i veckan är inte ok.. Att dricka så mycket som jag gör när jag festar i princip en gång i veckan är INTE ok. Att käka och dricka så mycket onyttigt som jag gör över lag är inte ok. 

Jaha, och hur många gånger har jag sagt att jag ska ändra mig? Och hur många gånger har det faktiskt blivit så? Det känns annorlunda denna gången. Som om en sida hos mig vaknat till liv.. Jag har Marcus att tacka för mycket också, som bankar vett i skallen på mig och som får mig att ifrågasätta varför jag mår kasst ibland och om jag själv kan göra något för att ändra på det..

Nu när jag har skrivit så övertygande om det här i bloggen så måste jag ju fullfölja det. Därför ska jag idag bege mig ut i skogen igen, dock inte lika länge som igår men 7 km i alla fall.  Håll tummarna nu för fasiken!



Nån gång måste det ju komma en vändpunkt?


Kommentarer
Det var jag som skrev: Sponge

Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till allt detta...Vissa saker är bra men andra är ruttet dåligt, hoppas verkligen inte att detta kommer att förändra vår onttyttiga realtion......;D

2008-08-03 @ 21:49:01
URL: http://sponge.blogg.se/

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0