Bittersweet....

Ja det är med visst vemod som jag börjar acceptera att det är måndag idag..

Måndag idag innebär att jag måste plugga färdigt det sista på min hemtenta som ska lämnas in imorrn. (Men det är inge problem med det)

Måndag innebär att jag måste åka tillbaka till Halmstad någon gång under dagen.. Har dock inte bestämt när ännu. Det är inte så kul. Halmstad innebär just nu bara plugg, pest o pina.

Måndag idag innebär att jag inte får träffa Andreas på tre veckor..

Måndag idag innebär att jag har tre veckor framför mig med en intensiv slutspurt mot ett efterlängtat jullov. Och massa härliga dagar tillsammans med mina underbara vänner i Halmstad. Ska bli väldans skoj att roa mig med allt det vi har planerat!

Måndag idag innebär att jag ska hem, spela julmusik så att det ekar i hela lägenhetsbygnaden och pynta vackert i min lilla lägenhet.



Har haft en väldans bra helg i skåne måste jag säga.
- Jag har kickat mitt eget ass i GH3. Jag är riktigt imponerad över hur duktig jag blivit! Eller var det bara tur kanske.
- Jag har blivit introducerad till Akons grymma album Freedom.
- Jag har bakat pepparkakor och stoppat i mig massvis med deg.
- Jag har en myskväll med Andreas med mumsig mat och idol-tittande.
- Jag har haft en myskväll med daddy med ostbågsätande och Mamma Mia! tittande. (Mammi jobbade natt).
- Jag har fått äta sketans goa kroppkakor.
- Jag har shoppat lila leggings, svart klänning, en svart väska med rosett, svärta pärlörhängen och en svart fjäril till håret.
- Jag har varit på vår traditionella kalkonmiddag tillsammans med familjen och grannarna.
- Jag har inte pluggat ett skit och för en kort stund haft en stämmning inom mig full med frid o fröjd.



Egoistisk, självisk, självupptagen? Kalla mig vad du vill, men jag vet att jag är lite av varje. :P   Inget fel med det så länge mina medmänniskor inser att de betyder allt för mig och att deras välmående är ytterst prioriterat av mig, även om jag ibland missar att säga det. För mig är det ju en självklarhet! Det är också viktigt att mina medmänniskor vet att mitt självälskande ska tas med en nypa salt..
Igår(och alldeles för många andra gånger) fick nämligen Andreas nämligen utstå massa självälskeri från min sida. Vi kollade på "sanningens ögonblick" och frågan var "anser du dig själv vara den mest perfekta människan du vet" Jag svarade att jag minsann lätt skulle svara ja på den frågan, för vem skulle vara mer perfekt liksom? På samma sätt har jag vid flertalet tillfällen förklarat att anledningen till att jag har mig sjäkv som bakgrundsbild och skärmsläckare på mobilen och som bakgrundsbild på datorn är ju att jag är ju så förbannat snygg, då är det väl inte så konstigt att jag vill se mig själv överallt?



Men som sagt. Jag är ju inte så allvarlig, även om det ligger mycket sanning bakom det! Ödmjukhet is the shit. Och jag är full av det! :P


Seee Yaaa!

Kommentarer
Det var jag som skrev: Lisa

Bra där skrutt, ojoj så bra sagt att jag inte vet vad jag ska skriva :p Du är jue precis som du säger en dos av allt detta, men vem är inte det, ibland kan det kanske dock bli lite mkt ;) Men du får jue stå ut m mina mindre attraktiva sidor som självömkare o hmmm finner inget ord, men hittar på ett idiotanalyserare... Dock så tycker jag jue att det borde vara självklart att svaret på den perfekta människan för dig borde vara Sponge!!!

2008-12-01 @ 17:23:28
URL: http://goofy.blogg.se/

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0