Jag saknar min bäbis..

I natt jag drömde något som..  jag bara inte kan glömma.. Snuffehuffe..
Jag var gravid och vart tvungen o föda hemma, min styvmor (jag har ingen styvmor) sa att hon kunde se bäbisens huvud så jag satte mig ner o tittade efter, och minsann, jag såg det vackraste jag någonsin sett, ett litet huvud och en liten näsa var på väg ut.
När han väl kom ut, en pojke!, var han alldeles kall och stel, inte ett ljud gjorde han. Min styvmor hade gått så jag satt där alldeles ensam. Jag greps av panik och började minnas min HLR utbildning. Jag började min livräddning genom o sätta två fingrar vid hans revben och pumpade men inget hände. Aaaaah! Jag började gråta och skakade honom. Vakna! Sen kom jag ihåg en sak, jag vände honom och la honom med magen neråt på min arm, sen drämde jag till som bara den i ryggen/rumpan på honom. Då, äntligen, hörde jag det mesta underbara ljudet som jag någonsin hört. Min son skrek. Styvmor o jag körde till sjukhuset och pojken var en finaste och starkaste av alla bäbisar.

Sen minns jag inte mer. Hur kan en dröm göra så att man en hel dag går o saknar sin bäbis. Han existerar inte.


För o dämpa min saknad har jag surfat på youtube några timmar nu o kollat på massa mysiga barnprogram o lyssnat på låtar. Och nu ser jag på Monsters Inc. Den e cooool! Haha. "This thing is a killing machine!" Så sööööt!

Jag är sjuuuuukt sällskapssjuk för tillfället men alldeles för trött för att orka göra nått åt det. Jag liiiider. Hur ska jag överleva helgen?? Ingen som vill komma till Hstad o leka med mig?
Vill fixa mina naglar som är aningen slitna nu. Men ingen ork. Definitivt ingen ork till plugg. Har inte ens gjort lite plugg. Begriper inte detta. Dessutom var det bara två uppgifter tydligen, inte tre,inte för att det blir lättare eller roligare.

Egentligen är jag glad, även om det inte märks, jag är bara trött som vanligt. Hehe. Min powernap som jag blev väckt ur gjorde det bara värre. Ingen som kan motivera mig till o ta tag i mitt liv? Återigen är det massa disk som måste diskas, och massa kläder som måste tvättas. Förstår inte... jag tvättar o diskar, sen efter tag så är det fullt igen!

Vem var det som uppfann disk o tvätt funktionen? Väldigt onödig människa!


Kommentarer

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0