Klass 9A... Jag är inte övertygad!

Jag är skeptisk..... Som blivande lärare har jag lite svårt att förstå varför de har satt upp det målet de gjort.. "att bli den tredje bästa klassen i sverige!". Jag tror eleverna kommer känna allt för stort tryck på sig. Visst de kan bli sporrade men jag tror även det kan vara hämmande.... "Ordningen i klassen blir allt sämre och eleverna har svårt för att koncentrera sig. Att bli sveriges 3dje bästa klass känns avlägset" Vad förväntar de sig när alla deras gamla lärare försvinner och de får en hög nya + att de blir filmade? Det värsta var ju slutet när killen säger.. "Det kommer inte hända, du vet, hon vet, han vet. Det är inte möjligt!"

Har bara sett dagens avsnitt och ska det bli intressant och se hur dessa pedagoger kommer arbeta för att få eleverna att nå detta absurda mål.... "för att nå målet måste en viss procent skriva VG och MVG på de nationella proven".. Tss.....


Kommentarer
Det var jag som skrev: hannis

...om du är snäll kan jag sjunga my cool för dig ;-D

2008-02-20 @ 12:04:57

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0