Om att spela korkad..

Ja... Idag gjorde jag nog bort mig rätt så rejält på jobbet....

Vi diskuterar vad som händer på midsommar:
Tjej 1: Vi ska vara på en prästgård o ha fest.
Jag (för att skämta): Men vaddå får man dricka alkohol på en prästgård?
Tjej 1: Haha jaa..
Jag (för att vara korkad): Ja präster dricker ju, i kyrkan dessutom..
Kille: Ja, jag har hört att de inte får hälla ut vinet som blir över utan att de måste dricka upp det.
Tjej 2: Ja det gör katoliker också.
Jag (allmänt trög): Det var som fasen, att de festar järnet, och på söndagar dessutom!..
Tjej 2: Men det symboliserar ju Jesublod, det kan man inte hantera hur som helst
(Jag tänker att va fasen jag skämtar ju, jag vet väl redan det där, skojar ju bara...)
Tjej 2: Sen så bara för att man är präst betyder ju inte det att man inte kan dricka..
Jag: mmmm (tänker: Nehe?) 
Tjej 1: Nej det beror ju på personen...

En stund senare är vi på väg in till arbetsdepån och jag frågar Tjej 2 vad hon gör när hon inte jobbar här  på sommaren...
Tjej 2: Jag har läst religionsvetenskap i Växjö och ska nu fortsätta i Lund..
(Jag funderar på vad fasen man kan bli efter den utbildningen...)
Tjej2: Jag läser nämligen till präst!
(Jag tänker: Fuck, vad fasen var det nu jag sa om präster som dricker o allt det där,, inte coolt!)
Jag: Aha,, (nickar)
(Jag tänker: Undrar om jag ska fråga henne om hon är troende.... Nej för fan. Där går baske mig gränsen.. Har nog redan gjort mitt idag. Håll bara käften,eller nej, fråga henne om vad det är för musik och vilka instrument som hon o hennes bror ska spela imorrn)
Samtalet fortsätter sedan med fiolsnack, irländsfolksmusik och rock.. ( Det där skötte du jävligt snyggt Lisa)

Sista gången jag, på ett vad jag ansåg vara oskylidigt sätt, tänker driva med olika "folkgrupper", åtminstone innan jag har stenkoll på vad det är för människor jag umgås med...  Jag skulle ju bara vara fejkat fördomsfull och så blev det så där.. Suck! Skadan är säkert inte så allvarlig men ändå, hon måste ju tro att jag är dum i huvet, om hon nu inte var så smart att hon förstod mina skämt... Oh Crap!  :(

Kommentarer
Det var jag som skrev: Niclas

jävla skit Sverige! Hata Elmander!

2008-06-19 @ 19:19:16
URL: http://nicbor.blogg.se/

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0