Nu hänger jag inte med!

Jag skulle vara häftig eller bara allmänt ifrågasättande som jag kan vara och säga till en kille att hallå! After work på torsdag?! Är inte det lite onödigt? Då fick jag slängt i ansiktet att det faktiskt är röd dag imorrn.... Snacka om att leva i en bubbla skyddad från omvärlden..  Eftersom jag inte jobbar och sällan kollar min almanacka och ofta är ledig nu när jag pluggar så har väl inte jag koll på att det är skärtorsdag idag eller att det är långfredag imorrn? Jag sitter ju bara här och tänker väl inte på vad det är som är på gång.. Senast i helgen sa Hanna: " Jag ska äta godis fram till påsk sen inge mer" Och jag tänkte "Jisses det är ju flera månader dit, vad kul, då kan vi vara onyttiga ihop!"  Aja,, det var ju tur att jag fick reda på det, fast jag kanske visste det egentligen bara det att jag inte reflekterat så mkt kring det.

Anywho, jag är mätt som en mätt Lisa, sitter i en ren lägenhet och har fått se Horton, vilket innebär att dagens "att göra" är avklarat. Vad ska jag göra nu? Se färdigt vänner.. Kolla på youtube efter heta klipp på Björn Gustafsson och tillsist läsa i min nya bok: Stieg Larsson- Män som hatar kvinnor. Går lite segt att läsa men det är nog för att jag börjat läsa vid 23 de senaste kvällarna....

Undrar om inte jag borde kolla på nyheterna och läsa lite nyheter.. Jag kan inte riktigt hänga med i alla diskussioner om världen eftersom jag har noll koll... Fast jag vill ju inte veta egentligen.. Min värld är mycket bättre än nyheternas värld.. Bara massa bråk och tjafs hela tiden. I min värld finns inte det,, i alla fall inte lika grovt... Nä jag trivs i min värld.. Tror jag blir kvar här ett tag till! Ännu en gång skulle jag vilja vara en elefant som hoppar trampolin från en palm och som pratar med ett dammkorn på en klöver...


Kommentarer
Det var jag som skrev: Hanna

Fodralbild kommer på lördag :) innan festen ! trevligt kväll gumman... pussa! ses i morgon! :) duktig du är som städat!

2008-03-20 @ 20:36:52
URL: http://spraka.blogg.se

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0