Teknik + brudar = sant?

Efter att ha ätit  våra potatisar som tog typ två timmar på sig att bli färdiga plockade jag o Sponge fram våra kreativa sidor. Med initiativ från Sponge (trott eller ej) började vi pyssla lite. Hon ville så gärna hjälpa mig att laga min kofta som hade ett hål. Hon nålade och tittade och testade, vände fram o tillbaka på koftan, flätade ihop två olika nyanser av grått för att få rätt färg, sen satte hon igång. Resultatet blev förvånansvärt bra. Tänk vad man kan om man bara vill! Sponge hade inte fått nog, och när kvällen var slut hade vi klippt o sytt i hennes byxor och påbörjat våra fina kompisarmband. Haha, e vi för gamla för det?  "Om du tycker vi är geeks när vi spelar röj vad fan är vi då nu?" Anledningen till att vår kreativa aktivitet tog slut var inte bara den sena timmen utan även att symaskinen kluddade. En stor klump med systråd trasslade in sig och försökte plocka isär maskinen. Tyvärr är vi inge starka så vi fick inte upp skiten men pyssliga Sponge lyckades peta loss trasslet med sprättnålen! Det hade baske mig inte en klumpig karl fixat! Han hade däremot lyckats plocka isär den. Hade inte Sponge varit där och jag haft det problemet hade troligen den maskinen sett regnet för sista gången.. Den hade blivit utkastad!

Jag sitter här nu, funderar över kvällens händelse och förvånas över att Sponge ville vara så pysslig. "Jag tycker faktiskt sånt här e kul!" Kanske hade hon fått i sig nått knasigt! Fast det är kul när man tror man känner någon och så visar det sig att det finns så mycket bra att upptäcka!

Sponge med sina sötnöt läppar!
image42


Kommentarer
Det var jag som skrev: Sponge

Även solen har sina fläckar var dt första jag tänkte men hallå passade jue inte riktigt in...kom inte helle på ngt som passade bättre heehh kankse jag kan om jag vill men humm var jue ej riktigt så jag menade eftersom jag jue mot alla odds var rätt road!!! Jag längatar dock tills våra fina kompisarmband e klara jag har stora förväntingar på mitt! Men jag vill inte veta av att du sitter o kåpar när jag inte är med!

2008-03-11 @ 22:37:31
URL: http://goofys.blogg.se
Det var jag som skrev: Lisa

Det tummar vi på babe!

2008-03-11 @ 22:39:26
URL: http://goofys.blogg.se

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0