Jag är lätt sjuk i huvet!

Jag har kommit på att jag är helt jävla sjuk i huvet ibland... Utan att överdriva... Okej att man kan ha hemska mardrömmar men mina egna tankar, mina dagdrömmar är ta mig fan värre... och de kan jag dessutom styra själv!

Dagdröm 1...
Utspelar sig i parken där jag o Sponge ligger o njuter av solen... Plötsligt hör jag en bil som vrålstartar och gnisslar iväg.... Mina tankar flyger iväg till erfarenheter från teven att när bilar låter så, så är det för att de smiter iväg från nått.. Jag ser framför mig hur de flyr från polisen och kör över bron precis där vi ligger. De tar upp massviss med vapen och skjuter genom hela parken.. Eftersom jag ligger ner träffas inte jag, kulorna går över mig och träffar alla andra. Sponge som ligger brevid mig får en kula i bröstet... Vad gör jag? Hur skulle jag reagera? Gråta? Skrika? Jag ser framför mig hur jag tar tag i Sponge, tårarna rinner och jag vet inte vad jag ska ta mig till.... Där slutar jag drömma... Knackar på Sponge som ligger o lyssnar på musik.. Jag berättar för henne vad jag tänkt och vi konstaterar att jag måste vara lite lätt störd....

Dagdröm 2...
Utspelade sig för ca 30minuter sedan när jag cyklade hem... Eftersom jag lyssnar på rätt hög musik när jag cyklar förlorar jag en viss koncentration på trafiken runt om mig.... När jag närmar mig en korsning där högerregeln gäller flyger mina tankar iväg...Tänk så skulle jag bli påkörd av en bil nu när jag bara susar rakt fram i korsningen.. Om jag blir träffade av en bil i sidan som kör rätt snabbt... Jag ser hur jag flyger med cykeln ca 50 meter in en tegelvägg och blir medvetslös... När jag vaknar är jag förlamad och kan inte prata. Jag har ingen hjärnskada och är fullt normal men jag kan inte göra mig förstådd, hur hade mitt liv varit då? Ett annat scenario var att  jag såg mig själv hur jag var med på efterlyst... Det var en smitningsolycka och jag dog av skadorna jag fått.. Sponge fick vara med i teven och berätta att jag lämnat henne bara för 2 minuter sedan och mamma o pappa var också med och beskrev sorgen... Där slutar jag drömma.... Jag kommer på mig själv, och inser som sagt att jag är helt jävla sjuk i huvet!!

Ja.... vad säger man?

Kommentarer
Det var jag som skrev: Sponge

Ja vad ska jag säga hypokondriker o livädd för döden... Jag blir orolig för att ngt verkligen kan hända då du dagdrömmer efetrsom du då befinner dig i en annan värld o verkar inte förstå att det även finns en verklig, så sluta upp m dumheterna genast jag vill faktiska behålla dig ett tag till!

2008-05-13 @ 22:38:50
URL: http://sponge.blogg.se
Det var jag som skrev: Rebecca

Haha, om du är lätt störd så är jag det också. Kan lugna dig med att jag har liknande dagdrömmar.. Dom kan vara riktigt konstiga. Haha.

2008-05-13 @ 23:03:54
Det var jag som skrev: Karin

nope ingen blogg:)

2008-05-14 @ 08:06:20
URL: http://karinolofsson.se

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0