Jag trivs i min bubbla!

Igår hamnade jag och Sponge i en liten fin diskussion på väg hem från stan....

Jag såg en pyntad busshållsplats, de hade pyntat med plastmurgröna och plastgräsmatta.. Lite på skämt sa jag : Jaha så det är detta våra pengar går till? Detta och en lykta vid Nissan som det lyser Halmstad ner mot marken...

Sponge: Det är väl inget att gnälla på jämfört med vad (namn på politiker jag inte vet?) betalat med vår pengar,, resor hitan o ditan och shopping till ditat och detan...

Jag: Jo men jag vet ju inte om det där heller.. Vet du det för att du känner henne eller?

Sponge tittar lite snett på mig: Du borde verkligen börja kolla på nyheterna och läsa tidningar...

Jag: Jag lever i min bubbla och jag trivs här.. Är det inte härligt att det största problemet i  mitt liv är de pyntat en busshållplats på stora torg i Halmstad med plast växter?'

Efter detta spårade diskussionen ur.....

Det finns starka fasta anledningar till att jag inte kollar på eller läser nyheterna.. Jag vill helt enkelt inte veta... Sponge tycker ju inte att det skadar att vara allmänbildad.. Men vafan... Jag är 22 och ett halvt år och hinner catcha up.. Som i morse läste jag nått om nått i Burma.. Jag vet att det är hemskt det som hänt,även om jag inte vet riktigt vad.. och direkt under stod det om att Fadde fått fängelse för?..... Räcker inte det?  Kanske orkar jag inte läsa och titta på de väsentliga nyheterna som kan beröra för att det kommer totalt meningslös fakta om t.ex Fadde.. Could I care less?? Jag är en egoist helt enkelt.. Det är väl egentligen det jag kommit fram till nu...

Nu ska jag ringa Sponge som börjar bli rastlös!

Tooooodeloooo from Lisa "The Egoist"

Kommentarer

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0