I have this feeling..

... som jag bara inte kan få bort...  

Jag känner mig.. på väg att bli sjuk...

Jag vill inte vara sjuk, jag har verkligen inte tid med att vara sjuk. Jag har sååå mycket jag måste hinna göra denna veckan och om jag missar en dag så är det kört. Varje MINUT är räknad... Ja ni som går i plugget med mig vet ju vad jag har att göra med observationer och samtal, och eftersom det gick väääldigt segt med den biten förra veckan (mitt eget fel, I know) så har jag alltså ingen tid att förlora.

Jag försöker undvika att tänka på det men det är svårt när man har frossa, ont i magen och jävligt ont i ryggen... Min gissning är att jag är alldeles för trött, så jag ska lägga mig om en och en halv timme och sova bort min dumma känsla av inkommande sjukdom... Hoppas bara det funkar...

Men innan jag lägger mig måste jag kolla igenom två böcker om observation och samtal och fixa en struktur för mitt observerande samtal som ska innehålla praktiska övningar samtidigt som vi pratar... Har en massa idéer som tur är så egentligen är det bara att skriva ner allt.. Det gäller ju bara att börja. Vilket är svårt.. Får nog duscha först och sen fixa min tredje kopp te för att sedan finna ro att pluggeli plugga...


Ett meddelande till min älskade Sponge!
Jag måste åka hem till skåne i helgen, igen, eftersom mina böcker jag lånat ska vara inne! Har redan massa böter och böcker är reserverade så de måste in så snabbt som möjligt! Så vi får leka med dina sthlms-kompisar en annan gång!

Positivt med det är att jag får åka hem till min familj. Saknar dem väldans mycket när jag är så här sällskapssjuk och inte känner mig riktigt kry. Eller jag saknar dem väl alltid egentligen, familjetokig som jag är!

Positivt är ju också att jag får chansen att träffa Andreas om han har tid. Och Malin förståss, och Pauline som frågat efter mig vid ett flertal tillfällen. Vi verkar dessutom vara "lediga" från skolan på måndag och tisdag nästa vecka vilket innebär att det blir en långhelg för mig i skåne, så jag borde ju hinna med att träffa dem tycker man...

Positivt är det även att jag får att massa god mat som jag själv slipper laga och betala för, det tackar man ju inte nej till när man halvvägs in i månaden länsat kontot och fått bara ta från sina sparpengar återigen. Förstår inte hur pengarna bara kan springa iväg så där.. Ett underligt fenomen måste jag säga...

Annars har jag väl inte så mycket mer att säga.. Mer än att mitt liv utanför praktiken och skolan ligger på is. Har nästan ingen kontakt med någon utanför det som händer här just nu. Jag har varken tid eller ork. Som tur är vara det ju bara veckan ut sen blir det ändring på det. Inte för att jag är så bra på att höra av mig annars heller men nu är det baske mig extremt. Så till er som funderat på vad är jag sysslar med och varför jag inte hör av mig som jag kanske borde så beror det på att jag helt enkelt prioriterat bort er. Jag söker förståelse för detta! :P

En sak som kanske inte alla vet är att jag inte längre har fejknaglar. Förra veckan blev jag så trött på det så jag bokstavligen bet och slet av dem... Har avbokat mina naglartider och ska nu satsa på att kurera mina egna.. Dock lär det ta tid då hela nageln måste växa ut innan den kan må bra igen.. Men den som väntar på nått gott, heter det va?


Visst är de underbara... :(     Avskavt nagellack och en halv millimeter tjocka naglar.. We like!  Men att fixa med naglarna denna veckan är också ganska uteslutet.. Man kan nästan säga att naglarnas tillstånd visar mitt inre, och yttre tillstånd för den delen. En fin metafor tycker jag nog om jag får säga det själv...


Med risk för att bli tjatig lägger jag härmed ner kvällens bloggande. Dags att börja göra lite vettiga saker, som att duscha!



Seee Yaaa!


Kommentarer

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0