Mitt kök luktar fis...

Kom hem för en stund sen. Har varit iväg sen i fredes.. Då var all disk diskad och alla äckliga sopor slängda.. När jag nu skulle fixa mig en kopp te gick jag in i mitt mini kök och möttes av en fis stank.. Hur trevligt är det? Äggfis dessutom.. Det är typ den värsta av fisar, förutom skolmats fisar som jag o Sponge diskuterade vilt om i fredes... Då drack vi också te. Te med massor av socker. Det gör susen för den som är lite frysen och på chillhumör... Jag ska nu dricka lite te och planera morgondagens lektion. Har NOLL motivation men som tur är, är alla tankar nerskrivna så jag ska bara strukturerar upp det lite och fixa lite material till barnen...

Helgen har varit super bra, förväntade mig inget annat då visste att den skulle spenderas med Andreas, Johanna, Mathias och tre små söteli söta barn. Barnen var som tur var på gott humör så denna gången var det inte alls jobbigt, till skillnad från förra gången, då var det skrik o gnäll heeela tiden. Hehe...


Har tyvärr ingen bild på den tredje, en liten tös som inte ville sitta stilla mer när jag skulle fota. Men dessa två linslusar ville i alla fall. Klara och hennes lillebror Julius tillsammans med mamma Johanna.

Nu är det i alla fall dags att ladda batterierna för en sista veckas praktik. Det ska bli väldigt skönt att på fredag avsluta min praktik då det är aningen slitsamt, men samtidigt tradigt då det är såå kul att vara "fröken" och träffa härliga sprudlande barn.. Men men allt har sin tid. Än så länge är jag en klassisk lat student och jag orkar nog inte mer än en vecka till....

Btw...
Helsingborgs knutpunkt var lite läskig idag då galna helsingborgare och göteborgare samlades där efter matchen på Olympia... Huena mej.. Tjockt med poliser o ambulanser o huliganer som satt på rad.. Såg en pretty stor blodfläck också... Förstår mig inte riktigt på det där. Och jag håller mig på säkert avstånd..


Jag såg fram emot att få komma hem till min lägenhet.. Men nu när jag är här så känns det inte alls så bra.. Ibland har jag perioder då jag är så himlans sällskapssjuk, och jag är inne i en sån period nu. Jag är alltid sällskapssjuk, mer eller mindre. Är inge kul alls. Som tur är kommer det vara fullt upp i veckan så kommer nog uppskatta att få ha mina eftermiddagar och kvällar för mig själv.... Men jag hade nog inte haft något emot att ha A här bredvid mig, trots att han var sinnessjukt varm inatt eftersom han säkerligen hade/har? feber... Men i alla fall.. Jag har min kramkudde och ett gosedjur som kan hålla mig sällskap som tur är...

Anywho, dags att planera så att jag kan sova nån gång!


Seee Yaaa!

Kommentarer

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0