I hear you calling and its needles and pins.

Men jisses att jag glömde berätta om hur jag lyckades göra bort mig igår...

Snacka om att representera en stereoptyp som puckad blondin med solglasögon....


Jag lånade som sagt Sponges bil, Betty, för att köra ner till Helsingborg. Men för att kunna köra bil måste den ha bensin i sig så jag bestämde mig för att köra inom Shell här i stan o tanka...

Jag stanna bilen och går ut för att tanka, då ser jag att luckan är på andra sidan så jag får köra o vända bilfanskapet.. När bilen väl står på rätt håll går jag ut igen.. Då är där en lucka som man måste öppna på nått sätt.. Hur fan gör man det?

Jag ringer till Sponge som säger att någonstans där man sitter finns det en spak.. Jag ser en spak vid fötter och börjar slita och trycka på den, men inget händer. Jag börjar blir irriterad och jag skäms otroligt mycket då det står en man i 40-50 års åldern (byggarbetare dessutom) som tittar på mig och flinar... "Det går ju för fan inte att trycka ner den jävla spaken".. Till slut lyckas jag trycka ner spaken, men fel lucka öppnas, nämligen motorhuven!

Sen tar Josefine telefonen från Sponge som blev arg på mig för att jag skrek åt henne. Josse försökte lugnt att förklara att där man sitter finns en spak, vid stolen. Jag ser den spaken, drar i den och då öppnas bagageluckan! Jag trycker ner spaken och JA bensinlocket öppnades!

Sen står jag några sekunder med att försöka skruva att den jävla grejen som sitter för bensinhålet... Och äntligen kan jag tanka!

Då kommer byggarbetaren ut ur butiken och skrattar:
"Jasså du lyckades få rätt på det? Haha"
"Eh jaa,, ehe..."
"Åh vad synd! Då får jag ju inte hjälpa dig!"
"Ehe nä.. Men det gick till sist,, inte lätt när det inte är ens egna bil"
"Näää. Hahaha"

Jag tankar färdigt och går in i butiken..

Där möts jag av tre unga mäns blickar och härliga flin. Jag går stolt och leendes förbi dem, tar mig en cola och går till kassan.. Där står det en ung kille som knappt kan hålla sig för skratt. Jag ler, nästan skrattar för jag vet att de vet. De ler för att de vet, och de vet att jag vet att de vet...
"Ja.. hah.. och så ska du ha den colan också, hrmha."
"Jajemänsan"

Jag betalar, vänder på klacken, tar på mig brillorna sätter mig i bilen och lämnar Shell för gott. Ska aldrig sätta min fot där igen.... ! De lär ju satt upp en bild på mig: "Varning! Detta är en korkad brud. Ser ni henne förbered er på ett gott skratt som nästintill kan ta ert liv!"



Jaja, om en vecka är jag antagligen inte blond längre, så det då!



Seee Yaaa!

Kommentarer
Det var jag som skrev: Elin

Du är bäst snäckan!! Det hade jag velat se!!

2008-10-10 @ 18:54:49

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0