The botten is nådd..

Sitter o läser en bok för barn i ca tioårsåldern..

Ska analysera personskildringen, miljöbeskrivningen och kompositionsmönstret..

Vad gör man om det inte finns någon personskildring eller miljöbeskrivning?

Jo då använder man fina ord och låtsas skriva en analys..

Men vad gör man om man inte vet vad ett "verb" eller "adjektiv" är?

Jo då googlar man.. "Verb är sådant man kan göra, som att hoppa, se och höra". "Adjektiven sedan lär, hurudana tingen är, till exempel sur och tvär".

Jag sitter alltså och googlar ord man fick lära sig i ettan? och som man använt sig av hela livet..

Om inte det får en att tappa lusten så lyckas i alla fall det faktumet att jag har en bok till att läsa och jämföra med med det.  (Huena mig vilken knasig mening..)


Nu är det färdigpluggat för idag... Får ta mig an att läsa det sista imorrn och sen sätta igång på allvar med skrivandet av min kära analys... Suck!

Varför jag inte ska plugga mer? Klockan är ju bara sju?

Jag ska se på teve och spela sims för tusan! Då kan man ju inte plugga heller, tokstolle där!



Seee Yaaa!

Kommentarer
Det var jag som skrev: Hanna

om jag ändå vore det... saningen är att jag är såpass mkt blekare än hösten :P

2008-09-30 @ 21:32:45
URL: http://spraka.blogg.se/
Det var jag som skrev: Sandra

Men babi, varför så arg på Sandvargen, han vill inte dig ngt illa jag lovar ;p.... Det jobbiga är jue o skriva o det e la inte hans fel att du måste..... Hoppas du mår lite bättre söt...

2008-09-30 @ 23:05:27
URL: http://sponge.blogg.se/

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0