Att vakna upp full i skratt!

I natt jag drömde något som...

... fick mig att vakna upp full i skratt!

Det är lite krånligt att förklara vad drömmen gick ut på och känner man inte min mamma så är det inte ens lönt att jag försöker. I alla fall så råkade hon ut för något som jag, som är sjukt skadeglad, hade oerhört kul åt. Hon fick ett kastrullock i pannan och hennes reaktion på detta var oslagbart! Jag skrattade så att jag blev dubbelvikt, jag fick ingen luft, tårarna rann längs kinderna och den kändes som att magen skulle sprängas. Ja, jag var hysterisk helt enkelt!

Helt plötsligt vaknar jag, och jag tänker direkt att jag det var nått som stört mig, nått som väckte mig... Det tog en femtedels sekund, på ett ungefär, innan jag kom på vad det var. Jag hade väckt mig själv genom att skratta, och jag skrattade fortfarande!

Hela dagen idag har jag enligt Sponge varit oförskämt glad och tagit alldeles för lätt på saker och ting och jag tror det kan ha med mitt uppvaknande att göra.

Tänk om det verkligen fungerar att skratta sig lycklig? (internt: nu menar jag faktiskt skratta och inte skatta!)

Kommentarer
Det var jag som skrev: Sandra

Hhahaha, ja tänk vad bra d skulle vara... Men d e ett icke korrekt talspråk ;)

2009-12-10 @ 23:33:58
URL: http://sponge.blogg.se/

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0