Härmapa!

Först Hanna, sen Sponge och nu jag! Men jag måste ju roa mig med något innan jag ska bege mig..
Klockan 14.50 ska jag traska iväg för att möta Andreas vid hans jobb. Sen ska vi ta bussen till väla där jag förhoppningsvis kommer att köpa en ny mobil!! Nu har min kära mobil bråkat med mig för sista gången, när den nya är igång ska den gamla bankas i sönder med en hammare, och jag skojar inte!

1. Hur gammal är du om fem år?
Om fem har jag nyss fyllt 28.. Uuuuuusch då :(

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Andreas.

3. Hur lång är du?
176?

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Simpsons the movie tittade vi på igår, eller jag rättare sagt, med en sovandes (snarkandes) Andreas bredvid.

5. Vem ringde du senast?
Sandra. Innan skitmobilen dog trots att den hade halvt batteri kvar! Grrr!

6. Vem ringde dig senast?
Dorota, fast jag missade att svara, sorry!

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Okej gör du så. Jepp blev en calzone, gott var de. Pussar".

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ja det var ju inte svårt, definitivt att skicka (och få tillbaka) sms. Fast att ringa funkar också, om jag inte är för rastlös!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta, i snart 29 år... Oj!

10. När såg du senast din mamma?
Den 5:e Januari. Och på lördag ska jag få se henne igen! :D

11. Vilken ögonfärg har du?
Grönblå?

12. När vaknade du i dag?
Var femte minut mellan 6 o 6.20? sen 6.45. 7.30, ca 8, ca 9 och sist men inte minst 11.05 då gav jag upp.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Band Aid - Do they know it¨s Christmas?

14. Vilken är din favoritplats?
Sängen utan tvekan! Eller skolan kanske?

15. Vilken plats föredrar du minst?
Trånga mörka rum, folkfyllda rum...

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jisses, det har jag ingen aning om,  vet knappt vart jag befinner mig om 10 timmar...

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mystiska varelser under sängen som försökte ta fatt i mina fötter när jag gick på toa om natten (den rädslan bidrog till att jag införskaffade en bäddsoffa som man bäddade direkt på golvet...)

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Hanna och vår sexkonversation på Maxi i onsdags :D

19. Hur stor är din säng?
Eh, 90? eller 120?

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar minsann.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på temperaturen...

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två, en huvudkudde och en goskramkudde.

23. Hur många landskap har du bott i?
Två, skåne och halland.

24. Vilka städer har du bott i?
Åstorp (stad?), Halmstad (och 8 månader i Guildford, England).

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor!

26. Är du social?
Ja, men det beror väldigt mycket på vilket humör jag är på.

27. Vilken är din favoritglass?
Jag är inte så förtjust i glass men mjukglass e gott.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Vitchokladmousse? Fast jag vet inte, alla efterrätter är goda, nästan.

29. Tycker du om kinamat?
Absolut!

30. Tycker du om kaffe?
Bkäääärk!

31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk eller juice, om jag nu dricker nått.

32. Sover du på någon särskild sida?
Är jag själv sover jag i mitten, är vi två så turas vi om, men jag sover helst inte innerst.

33. Kan du spela poker?
Kan o kan. Jag kan reglerna men har ingen direkt strategi.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Vilken dum fråga!

35. Är du en beroendemänniska?
Ja det kan man nog påstå!

36. Känner du någon med samma födelsedag som dig?
Japp det gör jag.

37. Vill du ha barn?
Japp det vill jag. Har ju haft bestämda namn sen jag var 14..

38. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej och jag vill inte göra det heller.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet utan tvekan.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och prylar som t.ex. mobilen jag ska köpa idag! :)

42. Äger du dyrbara smycken?
Inte vad jag vet, men jag äger en hel del värdefulla!

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Våra bästa år. (och tro inte att jag skämtar!)

44. Kan du rulla med tungan?
Inte just nu, för den gör ooooont!

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Nästan alla jag känner är roliga, på vääääldigt olika sätt. Men om jag ska nämna en så väljer jag den jag kännt längst nämligen min älskade Daddy.

46. Sover du med gosedjur?
Nej jag mij goskramkudde istället.

47. Vad har du för ringsignal?
Akon - Be with you.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, min alldeles första klänning. En marinblå klänning med vit krage.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Korken på en julmust flaska.

50. Flirtar du mycket?
Ja det gör jag nog.

51. Kan du byta olja på bilen?
Inte byta, men fylla på?

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej för tusan. Jag så himla bra och lagligt.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Läste ut eller läste? Läste ut: Skrivprocesse, Läste: Luftslottet som språngdes.

54. Läser du dagstidningen?
Usch nej.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Usch nej.

56. Dansar du i bilen?
Såklart!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix megapol tror jag.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Vad jag o Hanna skulle fixa till på tentan.

59. När var du i kyrkan senast?
I maj 2008. Kuselin som konfirmerades.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Bromesson kanske.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Nån vecka.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Ja... Jag vet inte. men om några timmar kommer jag svara "Jag själv, jag köpte nämligen en ny mobil till mig :)".

Jaha och så var det bara en timme och 20 min kvar tills jag ska gå...


Seee Yaaa!

Kommentarer
Det var jag som skrev: Sandra

Alltså, för att fylla på olja i en i en bil måste man ta ut den gamla.....Hoppas du får dig en fin lördag Goooooof :P

2009-01-17 @ 16:22:45
URL: http://sponge.blogg.se/
Det var jag som skrev: Johanna

om jag inte minns fel så var du på vårt bröllop i en kyrka i augusti 2008 är inte det senare???

2009-01-17 @ 18:54:47
Det var jag som skrev: Lonnie

Våra bästa år! Låt mig skratta en stund högt för mig själv.



Kramar

2009-01-20 @ 16:12:43

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0