Nedräkningen är i full gång!

Waow vad mycket som är på gång i januari! Härligt och fruktansvärt spännande och förväntansfullt! En sak som är säkert är att tiden bara kommer att springa iväg!

Om 5 veckor bor vi i den fina lägenheten och T har varit hos oss sin första vecka av många kommande. Så mysigt!

Om 3 veckor håller jag, Andreas, mamma och pappa på att tömma min lägenhet i Halmstad och dagen efter är vi tillbaka för att städa, dock inte Andreas som med hjälp av sina kompisar ska tömma sin lägenhet i Bjuv! :D

Om 20 dagar får vi nycklarna till vårt första gemensamma boende som är så sjukt fint! Jag kommer vilja vara där jämt, vilket kanske är bra eftersom det är mitt nya hem!

Om 16 dagar går jag upp en tidig morgon, sätter mig på en buss mot stan och traskar en bit för att gå in genom dörren som tar mig till mitt nya jobb. En 1-3 avdelning med 16 barn och jag tror det kommer bli hur mysigt som helst!

Om 2 veckor tror jag bestämt att jag hjälper mamsen med förberedelser inför eftermiddagens/kvällens stundande 30årsfest/examensfest. Som det ska firas med mina allra närmaste!

Om 13 dagar är det äntligen dags för vår efterlängtade examensceremoni och jag är väldigt nyfiken hur dagen kommer se ut. Jag har inge höga förhoppningar på högskolans arrangemang om jag ska vara helt ärlig!

Om 12 dagar är det sista dagen i skolan och jag och Sponge kommer opponera som bara den på någons/någras arbete. Och på kvällen är det middagsmys med tjejerna på Yoss. Så härligt, underbart, roligt, mysigt och samtidigt väldigt sorgligt det kommer vara!

Om 9 dagar är opponeringen igång och det är väl det jag och Sponge kommer roa oss med fram till opponeringsdagen.

Om 6 dagar är det en fredag och sista helgen i Halmstad. Lite ont i magen men jag hoppas att jag kommer få spendera den med tjejerna. Har dock ingen aning om vad vi har för planer men jag får kanske dra iväg ett mail på FB för att kolla upp detta!

Om 6 dagar är vårt arbete helt klart och det ska skickas iväg för sista gången!

Om 2 dagar åker jag till Halmstad för att fixa det sista med uppsatsen. Det är även flyttpackning och flyttstädningen som står på schemat de följande två veckorna.



Ja så ser det ut. Bara i januari! Härliga januari 2010. Och jag som tycker att det är tramsigt att tänka "ett nytt år, nya tag, nya steg". Men i år är det faktiskt så! Jag kommer ju bli vuxen på riktigt. Inga fler lata studentdagar, vilket förtutsätter jag får jobb jobb jobb efter Juni! Men det ska väl ordna sig!

Nej nu ska jag chilla lite och ikväll åker jag till mamsen och papsen och myser när Andreas åker in till stan för att hänga med en polare!



Kommentarer

Skriv vad du känner för:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras icke)

Din blogg:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0